1 december 2021

Diverse gezonde dieten

2 min read
ayahuasca dieet

Er zijn veel soorten dieten. We zoeken dan ook het dieet dat het beste bij ons past. je kies een dieet waar je jezelf goed bij voelt en welke makkelijk vol is te houden. Ook is het van belang dat je alle energie hebt als je een dieet volgt. Een daarvan is het ayahuasca dieet. Onderaan vindt je een aantal bekende succevolle dieten.

Ayahuasca dieet

Het ayahuasca dieet bestaat uit een voorbereiding en ceremonie onderdeel. Twee weken voor de daadwerkelijke ceremonie ga je jezelf goed voorbereiden. Je kunt met de ceremonie perfect contact leggen met het kosmische geheel en je verbonden voelen met de natuur en mensen om je heen. Om het drankje goed te laten vallen is een dieet belangrijk:

– Zorg voor rust. Zowel rust in je geest als lichaam is belangrijk

– Stop met invloedrijke medicatie zoals antidepressiva

– Mediteer in de natuur, doe dit dagelijks

– Eet geen varkensvlees

– Gebruik geen hallucinogene (hard)drugs

– Stop met het benuttigen van alcohol (4 dagen voor de ceremonie is alcohol zelfs verboden)

– Stop een week voor de ceremonie met seks

– Eet plantaardig vooral groenten, natuurlijke soep en fruit

– Minder koffie en vermijd suikers

ayahuasca dieet

Ketogeen dieet

Hierbij neem je veel gezonde vetten in maar eet je zo min mogelijk koolhydraten. Denk hierbij aan vlees, vette vis, kaas, zuivel, avocado, noten en groenten. Je eet ook wat meer eiwitten. Je mag maar 50% aan koolhydraten eten.

Atkins-dieet

Ook dit is een dieet met een minimaal aantal koolhydraten. De eerste fase verbrand het lichaam de koolhydraten en vet. In de tweede fase breng je koolhydraten iets omhoog en blijf je afvallen. In de 3e fase zet het gewichtsverlies door en kies je een evenwicht in koolhydraten. In de 4e fase integreer je het dieet met een gezond eetpatroon.

Cambridgedieet

Ook een bekend dieet. Hierbij wordt bewustwording ingezet. Je behoud dan ook een gezond voedingspatroon. De mindset, beweging en voeding staan centraal. Je krijgt een 1:1 stappenplan waarbij jouw voeding kant en klaar in juiste verhoudingen en porties wordt gepresenteerd. Je eet veel eiwitten en minder koolhydraten. Je houdt dus een verzadigd gevoel.

Weight Watchers-dieet

Met dit Amerikaanse dieet benuttig je weinig calorieën en zorg je voor een duurzaam gezond eetpatroon. Alle producten die je tot je benuttigd werken aan de hand van een puntensysteem. Je krijgt een passend plan in een paarse, groene of blauwe kleur. ZeroPoints zijn gezonde producten zoals fruit, groente en onverzadigde vetten. Er wordt gekeken naar de verhouding tot de SmartPoints. Hier kijkt je naar calorieën aantal, eiwit, koolhydraten en verzadigd vet.

Naast deze bekende diëten zijn er nog vele andere diëten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *