Even hard op de reset knop drukken

koolhydraatarm dieet

Zoals de titel van mijn blog ook suggereert ben ik echt gek op eten. Ik kan ontzettend veel genot halen uit het proeven van exotische gerechten. Daarnaast kom ik compleet tot rust dankzij verrukkelijk comfortfood. Ik ben in alle betekenissen van het woord een echte foodie. Dat is heerlijk, maar het kent ook één grote keerzijde: de kilo’s vliegen eraan. Helaas bestaat er niet een magisch middeltje of pil waardoor het er ook weer zo af is. Daarom moet ik als genietende foodie van tijd tot tijd even hard op de reset knop drukken. Anders slip ik echt helemaal dicht. Hoe doe ik dat? Dat vertel ik uitgebreid in mijn blogpost vandaag!

Anders eten

Wanneer ik op en top de genietende foodie ben, dan eet ik vrijwel alles. Ik let weliswaar een beetje op mijn gemiddelde calorie-inname en hoeveel suikers ik consumeer. Daar blijft het echter bij. Als ik op te veel aspecten ga letten, dan geniet ik aanzienlijk minder van het eten. Zodra ik het echter weer eens te bont heb gemaakt, dan druk ik even hard op de reset. Ik ga dan voor een periode weer even anders eten. Dan let ik voornamelijk op mijn inname koolhydraten. Wanneer het lichaam te veel koolhydraten binnenkrijgt, dan worden deze omgezet in vet. Hierdoor is jouw lichaam uiteindelijk niet meer vet aan het verbranden, maar juist vet aan het opslaan. Mijn harde reset is dus met andere woorden simpelweg anders eten.

Koolhydraatarm dieet

Eerlijk is eerlijk: niets is zo moeilijk als afvallen. De verleiding om het dieet te doorbreken ligt praktisch in elk gangpad van de supermarkt. Voor mij werkt een koolhydraatarm dieet erg goed. Met zo’n dieet hoef ik namelijk niet heel weinig te eten. Ik moet vooral andere dingen eten. Aan het einde van de dag zit ik vaak voller tijdens het volgen van een koolhydraatarm dieet dan wanneer ik alles vreet wat los en vast zit. Natuurlijk moet je wel even wat vaker de lekkere broodjes, pasta gerechten en rijstschotels laten staan. Ik vind het altijd vooral prettig dat ik mezelf niet hoef uit te hongeren. Dat kan ik als genietende foodie erg slecht namelijk! 

Eenmaal op gewicht?

Voordat ik op de reset-knop druk, breng ik altijd eerst een haalbaar doel in kaart. Wat is bijvoorbeeld mijn streefgewicht? Hoeveel moet ik wegen voordat ik weer de foodie mag uithangen? Zodra dat behaald is, dan kan ik weer los. Natuurlijk laat ik me niet gelijk weer helemaal gaan. Mijn geheim: ik blijf altijd goed sporten! 

Geef een reactie