Het SEO optimaliseren van je foodblog

Als je de trotse bezitter bent van een (food)blog, is het belangrijk dat deze in orde is als het aankomt op SEO. SEO staat voor Search Engine Optimization en zorgt ervoor dat je webpagina zo hoog mogelijk komt te staan in zoekmachines als Google. Door SEO op een juiste wijze toe te passen op je blog (of door dit uit te besteden aan een online marketing bureau), zul je zien dat deze automatisch meer bezoekers trekt. Hieronder valt bijvoorbeeld het optimaliseren van zoekwoorden, linkbuilding en het schrijven van content op een SEO-vriendelijke manier. In dit artikel vind je een aantal tips om je blog SEO-proof te maken.

Verwerk relevante zoekwoorden

Zorg ervoor dat je relevante zoekwoorden (deze kun je vinden d.m.v. een keywordanalyse) terug laten komen in de tekst; zowel in de titel van een blog, in de tussenkopjes en in de tekst zelf. Uiteraard is het van belang dat je hierin niet overdrijft, de tekst moet wel leesbaar blijven. Je kunt er ook voor kiezen om een aantal synoniemen van het zoekwoord te gebruiken, of bijvoorbeeld een verkleinwoord van het betreffende keyword. 

De URL

Probeer de URL van je blogartikels zo kort en concreet mogelijk te houden en verwerk het trefwoord ook in de SEO-titel (en dus de URL). Korte, duidelijk leesbare URLS zijn beter leesbaar voor zoekmachines. Laat het trefwoord ook terugkomen in de meta-omschrijving; het korte stukje tekst waar de blog mee begint.

Uiteraard bestaan er nog veel meer handige tips en trucjes om online marketing zo goed mogelijk toe te passen op je blog. Je zou er ook voor kunnen kiezen om op zoek te gaan naar het beste online marketing bureau, zodat je er zelf niet veel tijd aan hoeft te besteden en je je kunt richten op andere zaken. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op stramark.nl!