Lekkere en gezonde tussendoortjes

gezonde en lekkere tussendoortjes

Fruit

Fruit is één van de eerste dingen waar veel mensen aan denken als ze denken aan iets gezonds, en al helemaal als tussendoortje. Dit is natuurlijk ook waar. Het is makkelijk mee te nemen en geeft je meteen een extra energieboost. Tegenwoordig zijn veel bedrijfskantines ook voorzien van een fruitmand met vers fruit. 

Bedrijven kopen dit voornamelijk in bij een AGF groothandel. Particulieren kunnen terecht bij de supermarkt of een lokale groenteboer voor hun verse fruit. Het voordeel van fruit op het werk is dat je zelf niks meer mee hoeft te nemen aan fruit.

Welke soorten fruit?

Het nemen van fruit kan hartstikke lekker en leuk zijn. Maar wat voor fruit neem je dan? Laten we simpel beginnen: een appel. Appels zijn namelijk makkelijk om mee te nemen en kunnen direct gegeten worden als je dat lekker vindt, of als je gewoonweg de mogelijkheid niet hebt om eerst alles in stukjes te snijden. Appel kent vele voordelen, onder andere dat ze goed voor het hart zijn en de kans op ziektes verlagen.

Een ander populaire fruitsoort is de aardbei. De aardbei bevat veel vitamine C, kalium en veel antioxidanten. Het voordeel van aardbeien is dat ze makkelijk mee te nemen zijn en erg voedzaam zijn. Hiernaast heeft ananas het rijk zijn aan mangaan en vitamine C gemeen met de aardbei. Je kunt een ananas in zijn geheel kopen of de variant in blik. Neem een bakjes met ananas mee voor onderweg of naar je werk en geniet van een gezonde en zoete lekkernij.

Niet te vergeten zijn natuurlijk bananen. Bananen zijn van zichzelf al beschermt met een mooie schil, waardoor het gemakkelijk is om mee te nemen en daarnaast is het ook erg voedzaam door het zetmeel wat in bananen zit. Hierdoor stil je je hongergevoel snel.

Noten

Noten zijn erg lekker, makkelijk om mee te nemen en enorm voedzaam. De noten die voornamelijk gezond zijn, zijn walnoten, amandelen, pistachenoten en cashewnoten. Als noten maar ongezouten zijn, dan zijn ze vaak al gezond. Noten bevatten vitamine E en B1. Noten zijn goed tegen hart- en vaatziekten en het vermindert daarnaast je LDL-cholesterol gehalte. Het is bovendien ook gewoon een lekker snack!