Tips om meer groente en fruit te eten

Veel mensen hebben het goede voornemen om minder te snoepen en meer groente en fruit te eten. De reden hiervoor kan zijn dat ze willen afvallen óf gewoon gezonder en lekkerder in hun vel willen zitten. Het eten van voldoende groenten en fruit kan nooit kwaad en zorgt ervoor dat je een betere weerstand krijgt. Toch vinden mensen het soms lastig om dit aan te passen in hun huidige leefpatroon of vallen ze snel weer terug in oude gewoontes. Daarom geven wij je graag een aantal tips, waarmee jij het wel volhoudt!

Hou het bij

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groente ligt op 250 gram groente en twee stuks fruit per persoon. Om zeker te weten dat je aan deze dagelijkse hoeveelheid komt, is het handig om dit bij te houden in je notities of in een boekje. Veel mensen denken dat ze voldoende binnen krijgen, maar zo blijkt achteraf dat ze minder eten dan dat zou moeten.

Tussendoortje

Groente en fruit is ideaal om te eten als tussendoortje. Neem bijvoorbeeld tomaatjes, komkommer, worteltjes of paprika als tussendoortje mee naar werk. Hetzelfde geldt voor fruit. Het is handig om in de ochtend bij het ontbijt een stuk fruit te eten en op werk tussendoor nog een ander stuk fruit. Zo zit je meteen aan de dagelijkse hoeveelheid. Hiernaast geeft fruit een voldaan gevoel en zul je tijdens het werken dus minder snel naar de koekjes grijpen. Om voldoende fruit in huis of op kantoor te hebben, kun je een fruitmandje bestellen.

Smoothie

Vind je het niet lekker om groente en fruit los te eten? Verwerk het dan door je eten of meng het door elkaar! Zo kun je ook elke dag een smoothie maken van verschillende soorten groente en fruit, waardoor je de rest van de dag niet meer hoeft na te denken of je wel genoeg groente en fruit gegeten hebt.