Tips om meer te sporten

Sporten behoort bij veel mensen tot het goede voornemen. We willen allemaal fitter worden en strakker in ons vel zitten. Hiernaast eten we gezond en kunnen we niet wachten om de resultaten in de spiegel te zien. Toch kan het soms lastig zijn om het sporten vol te houden. Zeker in ons drukke dagelijks leven schiet dat rondje hardlopen er toch vaak bij in. Herken jij je hier in en wil je graag meer sporten? Wij geven je graag een aantal tips hoe je dit doet!

Doel

Het is belangrijk om eerst voor jezelf een doel op te stellen. Wat wil je bereiken met het sporten? Dit kan afvallen zijn, maar ook een betere conditie opbouwen. Als je eenmaal een doel hebt, kun je bepalen hoeveel je moet sporten om dit te bereiken en zo heb je ook een houvast waardoor je je motivatie niet verliest. Het doel werkt motiverend, maar uiteraard moet dit doel wel realistisch zijn.  

Plannen

Iedereen is alsmaar druk. Met werk, vrienden, kinderen, hobby’s, je kunt het zo gek niet verzinnen. In sommige gevallen past sporten maar moeilijk in dit rijtje. Plan daarom je sportmomenten in, zodat je geen smoesjes hebt om niet te gaan! Zo kun je leuke activiteiten om het sporten heen plannen, waardoor je een goede balans vindt en dit ritme makkelijker vol kan houden.

Alle beetjes helpen

Vaak blijven mensen maar gewoon thuis als ze moe zijn of als ze slecht hebben gegeten die dag. Maar dit is juist een goed moment om even te sporten! Al is het maar eventjes wandelen na het avondeten of een korte training bij Fitness Ypenburg. Alle kleine beetjes helpen en hierna zul je je al snel beter voelen. Het werkt vaak zo dat als je sport op momenten dat je je wat slechter voelt, je juist meer vooruitgang boekt dan wanneer je je fit voelt!