Vier cheatday met deze gezondere fastfood gerechten!

Het is lente en de zomer komt eraan. Je bent bezig met gezonder eten en meer bewegen, maar je merkt toch dat je nog vaak trek hebt in vet eten. In dit artikel lees je hoe je toch kunt genieten van fastfood met een gezonde twist!

Low carb junkfood

In Nederland houden we enorm van friet met een lekkere saus erbij. Helaas is dit een vette maaltijd en pas het niet bij een gezond voedingspatroon. Gelukkig is er hier een oplossing voor, namelijk low carb friet. In low carb friet zit 30% minder koolhydraten, calorieën en vet dan andere friet. Het wordt bereid in een airfryer waar geen ongezond frituurvet voor nodig is. Dit betekent dat het geschikt is voor een cheatday waarin je toch kunt genieten van een ‘vette’ hap!

Groentebodem pizza

Heb je liever trek in een pizza? Ook dit kan een stuk gezonder. Wist je dat er groentebodems bestaan? Je kunt in de supermarkt een bloemkool of bijvoorbeeld een broccolibodem kopen en je pizza bereiden zoals je zelf wilt. Ook hier wordt veel minder vet gebruikt en zitten er minder suikers, koolhydraten en calorieën in.

Homemade burgers

Er bestaan burgers in alle soorten en maten. Helaas zijn de meeste burgers super vet en zit er te veel kaas op. Gelukkig kun je thuis ook burgers maken en dan een gezondere versie. Denk bijvoorbeeld aan een homemade chicken burger. Je kunt voor een meergranen broodje kiezen met minder of gezondere kaas en een saus met veel minder vet. De burger kun je daarnaast ook vullen met meer groente en een klein stukje kipfilet. Door de kipfilet goed te kruiden hoef je minder saus en zout te gebruiken.

Heb je zelf nog lekkere gerechten die ‘healthy cheatday proof’ zijn? Deel ze hieronder!

Geef een reactie