Zo zorg je ervoor dat jij je fit en energiek voelt!

Fit

Veel mensen leven in een sleur. Het bed nauwelijk uit kunnen komen, niet ontbijten, snel naar werk, terugrijden naar huis, op de bank neerploffen, tv kijken en laat slapen. Dag in dag slepen mensen zichzelf door naar het weekend. Je krijg niet energie van deze manier van leven. Het gaat je op een gegeven moment opbreken. Het is belangrijk om jezelf fit te voelen. Lees hier hoe jij je fit en energiek voelt.

Fiets naar je werk

Het is beter om de fiets te pakken naar je werk als je dichtbij je werk woont. Als je de fiets pakt, zul je merken dat je frisser op je werk aankomt. Je bent wakkerder en je beenspieren zijn lekker los getrapt. Het geeft je daarnaast een goed gevoel. Als je beweegt dan verlaag je de fysiologische effecten op stress en depressie. Je maakt tijdens het fietsen endorfine en serotonine aan. Koop een mooie fiets op Bikesland.

Sta gelijk op uit bed

Snoozen is funest. Je wordt er alleen maar slomer van. Het is niet goed voor je. Je krijgt een fragment van extra slaap. Deze slaap is van slechte kwaliteit. Ook begin je aan een nieuwe slaapcyclus, terwijl je geen tijd hebt om de slaapcyclus af te maken. Het is beter om gelijk op te staan, naar beneden te lopen en een bak koffie te zetten.

Eet gezond en structureel

Veel mensen slaan hun ontbijt over. Vervolgens gaan ze de rest van de dag compenseren met slechte voeding. Het is beter om stevig te ontbijten, zodat je de rest van de dag normaal en gezond eet. 

Niet te lang bankhangen

Ga niet de hele avond op je luie reet zitten. Het is beter om ‘s avonds je zinnen te verzetten door te gaan sporten of door het lezen van een goed boek. 

In bad zitten

Als je ‘s avonds een bad neemt, dan kom je echt even tot rust. Het is goed voor je spieren en ook voor je mentale gesteldheid. Ook zul je sneller in slaap vallen na het nemen van een bad. Ga alleen niet te lang in bad zitten. Blijf niet langer dan 20 minuten zitten.

Geef een reactie